Jag lever efter operation

Hejsan, jag lever, nu igen.. Jag har ju varit på sjukhus ett tag, blev fler dagar än väntat, så klart. Det går aldrig som det ska när det gäller mig men nu är nog allt som det ska iaf. Jag opererade näsan i tisdags eftersom den har varit sne efter en ridolycka för 7 år sedan. Mellanväggen i näsan hade hamnat på sniskan så den har dom nu flyttat tillbaka. 
 
Jag åkte dit på tisdagen och fick åka till operation nästan med en gång. Jag kanske inte ska berätta allt men jag skulle sova där en natt för att se så att allt gick som det skulle och för att jag hade tamponader (långa remsor) i näsan som skulle bort dagen efter. 

Men när jag tog ut dom så slutade inte min vänstra närborre blöda men jag fick åka hem en natt men sen blev det värre och värre och jag fick mer feber än innan. Jag blev då inlagd två nätter till och de grejade massa med näsan och stoppade i massa med skit och inget funkade men på natten till fredagen slutade det iaf blöda så i lördags fick jag åka hem :) Sen det slutade blöda har allt gått bra, jag mår bättre och bättre (fick en infektion med så går på antibiotika) och svullnaden börjar lägga sig. Kan lite till och från andas med näsan vilket känns sjukt härligt. Jag har ju inte kunnat andas med den vänstra näsborren så nu när jag kan andas med båda blir jag nästan tårögd, vilken jäkla skillnad!! 
 
På torsdag ska jag tillbaka till sjukhuset och ta bort skenor jag har i näsan för att stadga upp, är lite nervös inför det då de sitter fast med stygn :S Hoppas verkligen att det inte börjar blöda igen då. Det är bara två dagar kvar och så hoppas jag jag kan rida igen snart efter. Saknar det massor, hade ridning igår egentligen men får inte rida nu :( Hade varit superskoj. Men nu får jag vänta, vet dock itne hur länge, Ska fråga på torsdag. :)
 
Här ser man ganska tydligt att näsan är sne. Ska försöka ta en efterbild så att ni får se resultatet men det får nog vänta tills den inte är svullen mer. Den är inte spikrak nu heller men enligt mig mycket bättre än innan, 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0