Ridit Jesse

Red Jesse för första gången idag och dert var superkul. Tycker om att rida många olika hästar, roligt med variation och man lär sig mycket på det :) Jesse och Molle är jätteolika vilket för mig inte spelar någon roll, bara bra att kunna rida olika typer av hästar. Jesse var iaf väldigt mjuk och fin i munnen, söker sig ner till bettet själv och var helt enkelt supertrevlig där :) Man fick jobba på en del med benen men det kan vara tt jag inte hittat knapparna på honom än, och det är ju inte så konstigt när jag bara ridit honom en gång. Så det ska bli kul och se hur det går efter ett par gånger. Jättehärlig är han, väldigt snäll och go! 
 
Molle ska jag rida på söndag vilket jag också ser fram emot :D Det var ett tag sen nu och såg att han blivit en liten björn, eller stor snarare. haaha han har sån björnpäls alltså. Så söt :D
 
Och till sist, på måndag är et ridning på Aledal, ser verkligen fram emot det också! Hoppas jag, såg att jag fått den segaste hästen (Hambo, som jag hade när vi badade).. Dock var det en annan som ville ha honom istället (hur hon nu ville det!?) så jag kan ju hoppas att jag får en annan rolig sötponny :D Vi ska hoppa då nämligen och att då ha en ponny som knappt rör sig frammåt är lite lite jobbigt haha! Skulle behövt typ Orvar eller någon annan häst som hoppar över allt hur knasigt det än blir. Men vi får se hur det går, ska bli kul i vilket fall, älskar ju att hoppa :')
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0