Sanningar om mig 2 (vidskeplig)

Jag har nog alltid varit vidskeplig. Men inte på det vanliga som lägg inga nycklar på bordet, gå inte på a brunnar, eller iofs gick jag aldrig på a brunnar innan ;) Men som det ser ut nu är jag endast vidskeplig vid vissa tillfällen.

Vi kan ta ett exempel och jag gjorde här om dagen: Jag, pappa och Arian kollade ju JVM. Arian kom inte förrän vid pausen efter första peroiden. Jag fick ett sms från han att jag skulle öppna och självklart gick jag och gjorde det. Jag såg han inte först så jag tog et kliv ut men ena foten på mattan vi har utanför dörren. Den var dock vääldigt blöt och jag hatar vekligen blöta strumpr så när vi gick in tog jag av mig den och skulle låta den torka.. Men inte kunde jag sätta på mig den! För hade jag gjort det skulle ryssarna göra mål hade jag fått för mig. HEhe, och denna gången visade sig att funka! eller nej.. jag vet ju att det bara är struntprat haha men det är inget jag kan hjälpa. Men så jag satt där och kollade på hela matchen med en strumpa. Frös som attan gjore jag med haha!

Där har ni en sak, egentligen finns det tusen olika saker jag gör, kanske tom omedvetet. Men allt jag tänker om jag inte skulle "Lyda" mig själv är att någonting kommer gå dåligt. Att jag blir ovän med någon, det går dåligt på ett prov osv. Jag har försökt trotsa det och vissa gånger har det gått dåligt och vissa gånger ingenting.

Detta med a brunnar är en lång historia. Vet inte vem det var som lärde mig det från början men det fortsatte och fortsatte. När jag gick i nian blev det så ill att jag inte ens kunde gå mellan två a brunnar, och gjorde jag det fick jag gå tillbaka. Detta gällde då även cykel, och ibland tom bilar, haha hur sjukt låter inte det. Men jag fick dunka mig tre gånger i ryggen efter varje brunn vi körde på ibland :P 

Jag minns en gång vi hade lindsdalsloppet (tradition de skapade att alla högstadieelever skulle gå/springa en mil, mellanstadie en halv mil osv.), jag hade precis startat (tänk er att alla högstadieelever startade samtidigt) och vi hade kommit ner en 100-150 meter, då märker jag att jag springer mellan två A brunnar. PANIK!! så jag stannade mitt i klungan och skulle vända.. Upptäckte snart att det inte gick haha, min kompis fattase ingenting. Men omöjligt var det att springa tillbaka bland alla elever så jag tror jag bara fortsatte. Knäpp man är ibland ! haa

Just nu kommer jag inte på så många gånger, lite svårt eftersom de är smågrejer jag gör. 

Nu vet ni iaf mer om det ;) 


Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

sv: vad har du haft för sony ericssonmobiler? :)

2012-01-10 @ 23:40:05
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: Sara Carlsson

sv. okej, knappmobiler är inte samma sak som en arc s och minimobilerna brukar inte vara så bra.. Så då slipper jag oroa mig ;D haha



Om det blir en arc s så köper jag inget skal troligtvis, eftersom jag vet att den håller ändå :)

(Plast ska jag såklart ha)

Men annars är det väl bara hörlurar som är tillbehör, och det är inte svårt att hitta (y)

2012-01-10 @ 23:49:02
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: Sara Carlsson

sv: Ja så kan man ju göra med skalet, har jag inte ens tänkt på ;) haha

Bara det är lätt att ta av och på. Min kompis iphone satt skalet så hårt på att vi fick använda både tänder och kniv för att få av det..

2012-01-11 @ 00:05:18
URL: http://carlssonpataket.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0