Sanningar om mig 1 (Kontrollfreak)

Jag är ett riktigt kontrollfreak! Vad jag än gör ska jag i princip alltid planera i minsta detalt hur jag gör, tid, plats, ah allt man kan planera.

Detta är bra och dåligt. Något som inte är bra är när jag kör bil hehe. Jag har ju inte lärt mig riktigt än så när jag inte riktigt vet exakt hur jag ska göra får jag panik, vilket inte ger ett bra resultat som ni kan förstå ;) Därför säger jag till mamma varje gång jag ska svänga, köra i rondell m.m. att säga exakt i detalj hur jag ska göra. Och gör hon inte det blir det lätt kaos ;) Men snart lär jag mig att tänka på vad jag ska göra själv och då kommer det gå mycket bättre. Nu i början gäller det att bara planera precis hur jag ska göra innan, sedan kommer det gå automatiskt :)

Att jag är ett sådant kontrollfreak gör det ibland svårt för mig att testa nya saker då jag alltid vill ha koll på hur jag gör. Kanske ställer jag för höga krav på mig själv?? jag vet inte men det hindrar mig ibland från att göra det jag måste, som att köra bil tex ;) Men när jag väl måste tar jag tag i det.

Att vara kontrollfreak är bra när jag ska ut, resa m.m. då jag alltid har koll på vad som händer.Vet jag inte vad som händer frågar jag den som vet. När jag och arian har rest kollar jag upp allt som går att kolla upp innan, som hur långt det är till stranden, stan matställen och så :) Jag tycker det är skönt att ha koll på saker och ting, då blir jag mindre stressad :)

I skolan, får jag ofta frågan när vi börjar, slutar lektioner och för dagen, Detta för de vet att jag nästan alltid har koll på det, om det nu är så att jag inte vet är det för att jag inte hunnit kolla, är stressad eller bara väldigt trött. Men jag är väldigt väldigt sällan sen till lektionerna. Jag har alltid koll på tiden och då blir det också lätt att hålla den, men jag ställer alltid krav på mig själv att vara i tid. Om någon eller något hindrar mig förklarar jag det alltid för läraren eller den jag ska till. Jag kan gå ifrån mina kompisar i skolan just för att komma i tid. Det är inte för att jag struntar i de eller mår dåligt, jag bara känner att jag måste vara i tid och jag låter ingen hindra mig, då får jag gå ifrån dem för att hinna :)

Finns mycket mer att skriva om detta men jag hoppas ni har fått en inblick på hur jag är just där, att jag vill ha koll på vad som kommer att hända, vilken tid, vart och hur jag kommer hem osv.




Kommentarer
Postat av: Anonym

vad har du för ticks?

2012-01-08 @ 20:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0