Bilder från idag och Vildhästen

Jag var med Johanna i stallet på dagen och sedan åkte vi direkt till Molle. Jag har lite bilder på Johanna och hennes ponny. Men batteriet till kameran tog slut så nu väntar jag på att de ska laddas klart!

Red ju Molle idag. Haha, tänkte som vanligt rida i paddocken då jag alltid kommer när det är mörkt och då vågar jag inte ge mig ut i skogen för vildsvin och allt man kan stöta på. Iaf så var paddocken blöt så det gick inte rida där. Jag fick tänka om och försökte skynda mig så gott jag kunde så jag hann rida i sommarhagen innan det blev föör mörkt. Men Molle var alldeles tossig! Han tänkte inte skritta fram utan börja trava/galoppera med en gång. Jag gjorde så gott jag kunde för att få han lugnt men det ville sig inte. Sedan lät jag han trava på, lite halv lyckat sådär, helspänd och lyssnade ingenatans haha, sedan fick han ryck och började bocka. Eller ah lite halvt sådär. Men vi körde på.

Han blev ännu mer ivrig och ville galoppera, gick inte hålla han haha. Galopperade ett steg och ett steg i trav och blaa. Så jag lät han galoppera. Haha, det skulle jag inte gjort, för då fick han världens ryck och börja bocka och kasta sig mot sidan.. Hmm undra vad det flög i honom ? :P

Jag bestämde mig då för att gå till en annan hage som ligger nära paddocken så det var lite upplyst iaf, men där blev han rädd för stenmuren och inte ett dugg bättre än innan. Skrittade endast i den hagen, då börjar han bocka igen haha. Han gör det ibland när jag är pigg och glad men nu blev det för mycket!

Efter en liten stund kom det en bil (det är en väg på andra sidan stenmuren) och den har sjukt många lampor!! Jag hade pannlampa på mig så den borde ha bländat av när den såg mig men nej. Jag gjorde halt med Molle då han var så nervös, då precis innan bilen kör förbi bländar han av -.- Vissa människor alltså.. Jag som hade gjort halt smackade lite lätt och Molle går något steg framåt. Men vi hann inte långt. Helt plötsligt ställer han sig på bakbenen och stegrar.. Hmm.. Inte alls lika honom, det har han aldrig gjort innan och jag har ridit honom en hel del. Försökte fortfarande lugna ner honom men det var omöjligt!

Efter många försök hoppade jag av och gick ett varv med honom, men det var inte bättre då, fortfarande tossig!

Väl inne i stallet sedan var han coollugn som vanligt. Bushäst!

Haha jag som följde med Johanna med till hennes häst som stöd för att hennes häst hittat på saker och dummat sig. Så går det ännu sämre för mig haha!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0