Att vara smal med samhällets skönhetsideal del 1

Jag är naturligt smal, om jag kommer vara det hela livet vet jag självklart inte. Mamma var också väldigt smal när hon var liten men hon gick upp i vikt när hon var ungefär lika gammal som jag är nu, dock har det väl sina orsaker. Hon tränade jättemycket (volleyboll) vilket gjorde att hon åt mer och då gick hon upp i vikt. Jag är också sådan, tränar jag mycket äter jag mycket. Det kan nog mina kompisar i klassen intyga ;) Dock har jag haft perioder så jag inte tränat mycket och då går jag ner i vikt väldigt snabbt. Jag har en sådan "svacka" nu, jag har varit sjuk nästan hela hösten och så opererade jag mig (typ) haha, och då fick jag inte träna på en månad. Detta har gjort att jag inte kunnat träna och när jag väl varit frisk har jag tappat sugen eftersom jag inte har flåset uppe om ni förstår?

När jag varit sjuk och inte tränat har jag inte heller varit speciellt sugen på mat. Och det tillsammans gör att jag hamnar i en ond cirkel. Jag vet exakt vad som krävs av mig för att gå upp i vikt. jag känner min kropp utan och innan, men för att göra detta krävs det noga planering och mycket tid. Där kommer tiden igen.

Det jag måste göra för att gå upp i vikt är: Träna minst 3 dagar i veckan, helst fler. Äta ordentligt och vid regelbundna tider dvs. äta var trejde timme. Sedan måste jag sova 8 timmar varje natt för att orka med att träna. Att träna och sova är för mig inget problem. Dock har jag jättesvårt att få in maten på regelbundna tider då jag anpassar mig efter andra, jag skulle kunna ställa mig och laga mat själv men det känns onödigt då mamma ändå gör mat. Och så ´har jag ju aktiviteter som också gör det lite svårare.

Som det ser ut nu är jag inte motiverad eller har orken till att antränga mig tillräckligt för att klara av detta och jag accepterar hur jag ser ut för tillfället för jag vet att jag kommer orka snart. Jag kommer ta tag i det, jag väntar bara på rätt tillfälle :)

Detta var egentligen bara lite förkunskap om mig så att ni ska kunna förstå hur jag har det och hur jag tänker gällande min kropp. I del 2 kommer ni kunna läsa om vad jag tycker om hur andra ser på mig och andra som är smala.

Del 2 kommer när den kommer så håll utkik ;) Lovar att det inte tar för lång tid :)


Kommentarer
Postat av: felicia

Jag är också smal, kan äta vad jag vill typ, än så länge;)Hur gamml är du?

2012-01-15 @ 11:48:15
URL: http://www.asslatjejerna.se
Postat av: Julia W ( T E A M R Y T T A R N A )

Riktigt fin blogg! Följa varandra via bloglovin? :D

2012-01-15 @ 15:34:25
URL: http://teamryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0