Otur?

Det jag uppenbarligen inte min dag igår haha, eller morgonen var ok och kvällen var bra men dagen... Jag skulle cykla till stallet och lånade då pappas då han har en lifebike, ja lat jag vet men det är ändå 8 km dit :) Så jag tog den, cyklade iväg.. När jag är ca 3 km från stallet känner jag hur däcket börjar slå så jag hoppade av, kände på däcket och NEj! Punka..... Så jag fick gå de tre sista kilometrerna.. Stressad var jag också då hovslagaren skulle komma och sko om Molle. När jag är typ halvvägs (ca1.5 km kvar) börjar det spöregna... Men jag gick gick och gick. När jag är i stallet tar jag in Molle som står längst ner i hagen och ställer han i stallg¨ngen medan jag mockar och väntar på hovslagaren.
 
Och väntar
 
och väntar.
 
Till slut smsar jag carolina då han var en timma sen och efter kanske 20 min svarar hon och frågade vart han var. Inte vet jag haha, inte där iaf.
 
Efter ett tag får hon ett samtal av just hovslagaren som är skadad och inte kan gå..
 
Då har jag alltså suttit där i timmar och väntat på honom -.- Men det är sånt som händer, anklagar ingen såklart :)
 
Det sista problemet var hur jag skulle komma hem, jag smsade Arian och frågade om han slutat än (visste att han slutade vid femtiden) Och Camilla som äger stallet sa att hon kunde skjutsa mig annars men hon var inne. Men envist väntade jag på Arians svar och det kom kanske en halvtimme timme efter jag skrivit haha, och tack och lov kunde han hämta mig :)
 
Eller Ahh ett problem till fanns ju, pappa måste ju få hem cykeln, men jag sa vart det låg så skulle han och farfar hämta den som har dragkrok på sin bil. Om han hittade vet jag ännu inte haha.
 
Sicket rabbalder..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0