Nervositet

Tack och en kompis i klassen pratade om nervositet idag, anledningen till att det togs upp var att vi har redovisning i projektarbetet på fredag. Vilket jag inte är speciellt glad för.. Jag blir väldigt nervös när jag pratar inför en grupp och när jag då blir nervös tappar jag lätt bort mig och glömmer säga massa saker. Det jag tänkte på då är att när jag dansar inför publik eller när jag ska hoppa en bana eller ett högra hinder med häst blir jag också nervös. Men när det väl gäller släpper jag det och kan ändå fokusera, när jag hoppade idag var jag rätt så rejält nervös då jag hoppade banan näst sist och ekipagen innan mig (typ alla) hade stannat och vägrat på massa hinder. Men när det sedan var min tur släpper jag det och fokuserar ändå, där glömmer jag minsann ingen bana eller att rida ordentligt. Samma sak med dansen, där släpper jag nervositeten och fokuserar på steg och utstrålning.

Jag har alltså två olika sätt att vara nervös på, en bra och en dålig. Den bra blir jag bara mer motiverad och fokuserad av och av den dåliga blir allt fel. Det är något jag skulle kunna ändra, så den bra nerositeten även kommer upp när jag redovisar inför en grupp människor.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0